Wednesday, March 14, 2018

Wanita Melayu: Meracaunya pandangan budak ni!

Wanita Melayu Selalu Berzina, Budaya Melayu Sebelum Salafisme — Maryam Lee 
By Some Random Guys - March 13, 2018 
Kuala Lumpur: Aktivis gerakan feminisme tempatan, Maryam Lee seolah-olah mendakwa wanita Melayu, sama seperti wanita Asia yang lain, adalah sentiasa terbuka untuk melakukan aktiviti zina, bersama pasangan yang pelbagai sebelum Salafisme meresap ke dalam kebudayaan Melayu.

Pemikiran Salafisme meresap masuk ke tanah air ini cuma dalam tempoh terdekat ini sahaja memandangkan pemikiran ini hanya mula muncul di sini awal abad ke-20, dipelopori oleh gerakan Kaum Muda. 

Dakwaan tulang belakang Projek Dialog ini seolah-olah memberi maksud bahawa adalah menjadi budaya bagi wanita Melayu-Islam yang hanya memegang kepada amalan agama dan adat Melayu sebelum abad ke-20 untuk berzina dengan pelbagai pasangan seks. 

Maryam Lee berkata, “Hahaha. Orang Asia ada tradisi yang lama berkenaan sifat mesra-seks dan erotika! Dalam budaya Melayu sendiri sebelum kedatangan Salafisme wanita Melayu sudah pun sentiasa bersikap amat seksual secara terbuka bersama pasangan seks mereka yang pelbagai di luar perkahwinan, sayang.”
Dakwaan Maryam Lee ini adalah untuk menjawab kritikan di media sosial yang mempersoalkan konsep feminisme yang dibawa olehnya, yang kononnya berdasarkan budaya Nusantara dan bukannya terpengaruh dengan falsafah Barat. 
Pendukung kempen #UndiRosak tersebut sebelum ini pernah dipaksa bertelanjang bulat untuk diperiksa bahagian sulitnya oleh pihak imigresen Indonesia yang curiga dengan motif kedatangannya ke negara tersebut gara-gara beberapa kondom yang ditemui dalam bagasi beliau sedangkan beliau masih lagi bujang.

Bawa Bekalan Kondom, Maryam Lee #UndiRosak Disoal Imigresen Indonesia 
By Some Random Guys - January 30, 2018 
Yogyakarta, Indonesia: Maryam Ramli Lee, pendukung kempen #UndiRosak terpaksa bertelanjang bulat dan diperiksa bahagian sulitnya oleh pihak imigresen Indonesia yang curiga dengan motif kedatangannya ke negara tersebut gara-gara beberapa kondom yang ditemui dalam bagasi beliau. 

Perkara ini didedahkan oleh beliau sendiri yang berang dengan asakan soalan bertalu-talu oleh pihak imigresen yang curiga tentang motif kondom-kondom tersebut dibawa bersama ke Indonesia. 

Balas tulang belakang Projek Dialog itu dengan cuba memperlekeh pegawai terbabit mengenai kegunaan kondom yang tentunya bukan sebagai peralatan untuk membasuh baju. 

Beliau berkata, “Aku tenang saja kerana aku tahu aku tidak melakukan salah apa-apa, dan tidak melakukan hal yang melanggar undang-undang.” 

“Harus aku jelaskan di sini aku seorang perempuan muda yang belum menikah, pergi ke negara orang seorang diri dan berjalan sendiri ke mana-mana. Mungkin ini menjadi sesuatu yang aneh ketika ada beberapa kondom di dalam begku juga, untuk banyak sebab yang bukan urusan siapa-siapa.”

“Ramai yang tidak memahami, dalam kehidupan sehari-hari seorang aktivis feminis, seks itu satu hal taboo yang paling sulit dibicarakan di ruang awam, apa lagi ketika berhadapan dengan pihak berkuasa.”

“Ketika aku disoal berkali-kali oleh pegawai imigrasi, kenapa ada kondom di dalam beg, apa yang harus aku jawab selain “Apa lagi kegunaan kondom, Pak? Masa digunakan untuk basuh baju?”

Tidak lama selepas itu, aktivis yang pernah mendakwa dirinya telah ditindas oleh ahli keluarganya untuk mengenakan hijab dan berharap agar perbuatan ibu bapa memakaikan tudung kepada bayi perempuan mereka diklasifikasikan sebagai jenayah itu diarahkan oleh pihak imigresen terbabit untuk pergi ke sebuah kamar pemeriksaan supaya dapat menanggalkan seluruh pakaiannya termasuk pakaian dalamnya bagi menjalani pemeriksaan tubuh secara bertelanjang bulat. 

Terang beliau, “Seterusnya aku hanya menurutkan segala arahan, aku disuruh tonggeng membelakangi cermin dan kemaluanku diperiksa secara fizikal untuk sebarang narkoba. Ternyata semua itu sia-sia kerana aku tidak bersalah.”

“Once cleared, aku terus memakai pakaianku semula dan membereskan bagasi dengan cepat.” 

Maryam Lee berasa kesal akan nasib dirinya dan menjangka akan kemungkinan bentuk tubuhnya yang menjadi penyebab kepada perasaan curiga pihak imigresen Indonesia terhadap dirinya. 

Keluh beliau, “Adakah tubuh kecil aku ini begitu mencurigakan sehingga perlu begini?” 

Beberapa hari yang lepas, Maryam Lee telah mencetuskan kontroversi dan dihentam teruk oleh netizen terutamanya dari akaun pengguna berbangsa Cina. Ini berikutan kempen #Undirosak yang turut disokong beliau. Maryam Lee walaubagaimanapun mendapat pembelaan golongan feminis “The Malaysian Feminist” membela beliau dari kecaman-kecaman tersebut. 

5 comments:

  1. Betina ini ready kepingin utk disewa tubuh dan lubang nikmatnye. Sbb tu bawa kondom. Nnti boleh nego dgn jantan. Boleh lah sedap dan juga side income. Lepas tambang. Hahaha. Untung juga imigresen indon boleh check lubang dia. Hahaha

    ReplyDelete
  2. semata2 menafikan tuduhan maryam ni tak akan mengurangkan insiden wanita melayu berzina dgn teman lelaki mrk dizaman ini. hatta yg bertudung dan berjilbab sekalipun

    ReplyDelete
  3. Dan (terhadap) para wanita yang mengerjakan perbuatan keji, hendaklah ada empat orang saksi di antara kamu (yang menyaksikannya). Kemudian apabila mereka telah memberi persaksian, maka kurunglah mereka (wanita-wanita itu) dalam rumah sampai mereka menemui ajalnya, atau sampai Allah memberi jalan yang lain kepadanya.

    zina sebat 100 rotan
    jalankan hukum ynag Allah perintah jnagn suka bantah macam puak pemerintah

    ReplyDelete
  4. Wanita bawa kondom bi apa hal? Mereka jalan2 cari jantan ker? Stanby kot?

    ReplyDelete