Wednesday, March 21, 2018

Dah di tahap meraban, tak tentu hala atau gila!

WEDNESDAY, MARCH 21, 2018
Ini bukan lagi pelik tapi dah pergi ke tahap meraban ,tak tentu hala atau gila!
Oleh Hanipa Maidin

1. Seorang pemimpin kanan parti suci cuba mempertahankan doa seorang pemimpin parti itu yang tular di media dan dikecam oleh ramai orang. 

2. Maka pak sheikh ini dilaporkan berkata tiada pelik ke atas doa tersebut. Menurutnya, yang pelik doa itu dimanipulasi. Ia bercakap seolah olah orang tak dengar sendiri bait bait doa itu melalui rakaman video. 

3. Bagi saya pula, sesungguhnya yang amat pelik adalah pak sheikh ni tak rasa pelik dengan doa pelik itu.. 

4. Takkanlah tak pelik bila sipembaca yang berdoa itu adalah seorang pemimpin parti suci di Selangor dan ada beberapa orang Adun parti beliau yang duduk dalam kabinet Kerajaan PR Selangor. Itu tak temasuk ramai yang pegang ahli majlis (saya difahamkan pembaca doa itu juga salah seorang darinya, wallahu 'alam) dan jadi ketua kampung di Selangor (dapat elaun lagi) .Tiba-tiba dia berdoa antara lain dengan kata-kata " kami memohon, mengadu kepadaMu, Ya Allah betapa lama bumi Selangor ini dijajah dengan suasana yang tidak  ( dengan) cara agama." 

5. Katakanlah , untuk tujuan berhujah, kita setuju masa PR perintah Selangor , negeri itu juga dikira dijajah dengan suasana yang tidak cara agama. Bukankah bila parti suci juga menjadi sebahagian dari Kerajaan Selangor, itu bermakna parti suci juga adalah sebahagian dari penjajah di bumi Selangor? 

6. Oleh itu, macam mana nak justifikikasi jika anda sebagai part of "penjajah Selangor" , tiba-tiba anda sendiri berdoa , adu kepada Tuhan yang anda sebagai sebahagian daripada penjajah telah lama menjajah bumi Selangor itu dalam suasana yang tidak cara agama. 

Bagi saya , ini bukan lagi pelik, tapi dah naik ke tahap meraban, tak tentu hala atau gila pak sheikh hoi! 

 Allah lebih tahu. 

Yb Sepang. 20-03-2018

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 1:49 pm

3 comments:

  1. Mamat parti suci t'lebih minum air KETUMbar kot. Dia punya high mcm sampai ke bulan opsss seolah2 datang bulan


    ReplyDelete
  2. kami memohon, mengadu kepada Mu, Ya Allah betapa lama bumi Selangor ini dijajah dengan suasana yang tidak ( dengan) cara agama."

    bukan saja selangaor malah 1m dijajah oleh pemerintah besar yang tak mau lakasana hukum hukum Allah

    lain la kalau pas ada kuasa macam amono depa tak buat apa yang diperjuangkan
    itu baru dikatakan kawan setannn

    di selangor pas menempek saja
    dikelantan maseh ada halangan dari puak amono geng
    patut amono bagi kelantan jadi macam aceh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, saudara nak masih kata PAS nak buat Hudud? Bila kali terakhir pemimpin PAS gemburkan RUU 355 bro? Bila kali terakhir Hudud dimasukkan di dalam dokumen secara rasmi? 'Hudud' dah tak disebut bro. Tak di Parlimen dan tak di dalam manifesto PAS.

      Kali ini siapa yang akan dipersalahkan?

      Delete