Friday, March 30, 2018

Jawapan Tun terhadap anggapan terlalu tua untuk jadi PM

TUN TERLALU TUA UNTUK JADI PM?  TUN JAWAB......

Tak apa tua ka tua lah,  asal bolih keluar arahan buru najib hingga pintu rumah nya.

Dan jika lari meninggalkan negara sekali pun saya akn arahkan cari .. apabila umno tumbang..

68 keslahan menanti .. .tak kan tak lekat dua tiga kes..tak apa tua ka tua lah saya mampu bolih beri arahan sepatah dua kata utk hapus gst.

Tak pa tua ka tua lah,  saya mampu arahkan beri arahan supaya PTPTN dimansuhkan dan pendidikan percuma diberi kepada rakyat malaysia.

Tak pa tua ka tua lah,  saya bolih lagi keluarkan arahan pecat semua tali barut umno najib yang kerja semata untuk pertahankan kerjaan korup pimpinan najib.

Tak pa lah tua,  saya akan mansuh tol secara peringkat .

Hari ini angkat sumpah,  besuk satu tol akan dimansuh sebagai bukti kerja saya..

Tak pa lah tua ka tua lah,  asalkan saya sihat tubuh badan dan mempunyai otak yang cergas untuk  membantu bina semula negara..

Setelah selesai sahaja semua nya,
saya akan serahkan kepada Dato Seri Anwar Ibrahim seperti mana saya di beri laluan oleh Anwar untuk menjadi Perdana Menteri kali kedua...Saya baru dua kali.

Di Pakistan empat kali pun ada selepas bersara diminta jadi pm lagi...
Tak pa lah semua akan beres dan Anwar dilantik menjadi PM ke 8 selepas saya seperti perjanjian saya dengan parti pkr amanah dap ...
masa itu saya akan berehat ketika itu tua lah saya ..

-  Isi ceramah Tun M di  lenggong, Perak.

*CNP*

Sekali lagi pengampu Najib dan walaun terduduk dgn jawapan Tun yang bersahaja tapi berbisa!!

Kahkahkah

6 comments:

  1. Tak pa tua ka tua lah, saya bolih lagi keluarkan arahan pecat semua tali barut umno najib yang kerja semata untuk pertahankan kerjaan korup pimpinan najib.

    patut masa dulu matde arah pecat tukang lebam mata tak payah buat suruhanjaya
    tapi ada pihak polis ngan matde bersatu masa tu
    nampak besarnya kuasa pm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni pun satu dol. Jika tidak kerana diadakan suruhanjaya siasatan diraja ketika itu, siapakah yang hendak dihukum? Hanya setelah ditubuhkan suruhanjaya tersebut, barulah diketahui malaon yang membuat onar yang pada awalnya cuma berdiam diri saja. Siapakah yang mengarahkan supaya suruhanjaya itu ditubuhkan? Itu pun tak mampu fikirkah?

      Delete
  2. Ketua Pengarah Kastam Diraja, yg arif dlm hal GST secara teknikalnya, sendiri berkata ia bermanafaat bagi negara, 170 negara lain seiring dgn Malaysia melaksanakan GST, salahkan dan silapkah kerajaan dalam hal ini? Praktikal kah nak hapuskan GST? Janji dan bersikap emosional memang biasa semasa ucapan berkempen. Kenapa semasa Tun M tidak diadakan pendidikan percuma bagi rakyat? Pendidikan percuma dari tadika hingga ke peringkat universiti ke maksud Tun M? Tol hapus, GST hapus, pendidikan percuma,mampu ke gomen buat gitu nanti? Atau cuma omong2.

    ReplyDelete
  3. Negara2 yg tak buat GST ini adalah negara2 yg unik ekonominya samaada terlalu kaya dan punyai penduduk terlalu sedikit seperti Brunei atau negara2 pulau2 kecik Lautan Pasifik yg terkalu miskin. Jom kita berhijrah ke sana jika tidak mahu kena GST ni.

    ReplyDelete
  4. Assalamu'alaikum Tuan Hj Mountain Dweller. Sihat ko? Blog Tuan Hj ni unik dan diantara yg terawal saya ikuti mungkin dah 10 tahun dan saya masih minat. Satu hari boleh kita berjumpa sambil2 ngopi atau ngeteh di restoran diatas hotel Tune KB tu satu hari? Insya Allah. Wassalam.

    ReplyDelete
  5. W'salam sdr. Dhuan Absa

    Ya blog mountdweller yang disekat SKMM tu bermula pada tahun 2009. Bila dah ramai yang tak boleh capai, saya buka blog kedua ni mountdweller88. ni.

    88 tu adalah tahun saya menerima sijil kepimpinan rektreasi kebangsaan.

    Ya, insya Allah kita akan bertemu nanti, tak kiralah di mana di KB ni. cuma whatsapp saya atau msg kepada no. H/P yang tertera kat sidebar kanan tu.

    Saya sekarang memang berulang alik KB-KL. Kekadang 2 minggu di KL, dan 2 minggu di KB dalam sebulan.

    Terima kasih kerana berikan sokongan memanjang kepada blog ini

    ReplyDelete