Friday, March 24, 2017

Tepat benar apa yang Tok Him kata ni!

Yang ada hari ini bukan wakil rakyat tapi wakil parti - Ibrahim Ali
Irwan Muhammad ZainAstro Awani |  Mac 22, 2017 17:05 MYT
Yang ada hari ini bukan wakil rakyat tapi wakil parti - Ibrahim Ali
Menurut Ibrahim, ahli Parlimen dan Adun sering mengecam tindakan parti lawan mereka tapi tidak berani menegur salah laku parti dan pemimpin mereka sendiri. - Gambar Astro AWANI
KUALA LUMPUR: Ramai wakil rakyat yang ada di Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (Dun) hari ini hanya mewakili parti bukan mewakili rakyat, kata Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali.

Hujah Ibrahim, kebanyakan ahli Parlimen atau Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) memperjuangkan kepentingan parti masing-masing berbanding isu-isu rakyat.

Katanya, ahli Parlimen dan Adun sering mengecam tindakan parti lawan mereka tapi tidak berani menegur salah laku parti dan pemimpin mereka sendiri.
"Kalau mereka (ahli Parlimen dan Adun) tegur parti atau pemimpin parti mereka, pilihan raya akan datang mereka tidak akan dipilih.
"Jadi bila masuk Dewan Rakyat atau DUN, mereka banyak bawa isu parti bukan isu rakyat, mereka tak mewakili rakyat tetapi mewakili parti," katanya pada sidang media di ibu pejabat Perkasa di sini, hari ini.

Jelas Ibrahim, kerana keadaan demikian, beliau sehingga kini masih tidak menganggotai mana-mana parti.

"Pengalaman menjadi ahli parlimen Bebas penggal lepas membuatkan saya lebih rasa puas.

"Saya boleh sokong kerajaan atas perkara yang saya rasa patut disokong dan akan sokong pembangkang kalau isu yang mereka bawa itu ada kebaikan untuk rakyat," katanya lagi.

Ibrahim sebelum ini mengumumkan akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kelak.

Namun beliau masih belum memutuskan sama ada akan bertanding tiket bebas atau menyertai mana-mana parti politik.

No comments:

Post a Comment