Saturday, March 25, 2017

"Sama ada Hadi mahu menyelamatkan Malaysia atau Najib, biarlah beliau yang putuskan"

PAS-DAP Berdamai Di Tangan Hadi - Kit Siang
Diterbitkan: Jumaat, 24 Mac 2017 7:03 PM
Oleh: SHARANPAL SINGH RANDHAWA
Lim Kit Siang

ALOR SETAR: Wujud harapan untuk menyaksikan perdamaian antara DAP dan PAS, tetapi keputusan tersebut bergantung kepada parti Islam itu, kata Lim Kit Siang.

Penasihat DAP itu berkata, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu memutuskan sama ada partinya sedia bekerjasama dengan gabungan Pakatan Harapan.

"Sama ada beliau (Abdul Hadi) mahu menyelamatkan Malaysia atau menyelamatkan Najib, biarlah beliau yang putuskan," katanya pada sidang media di sini, Jumaat.

Pada Khamis, Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, adalah lebih baik sekiranya PKR dan PAS bekerjasama untuk mengalahkan Barisan Nasional (BN).

* Satu harapan yang sukar dipenuhi setelah PAS terlanjur bertegas dengan pendirian kerasnya. Lagi pun satu perkara yang penting, adakah PAS boleh dipercayai bila dilihat trek rekodnya pasca Muktamar yang membawa penyingkiran golongan profesional dari pimpinan parti itu?

3 comments:

  1. bila nak dekat pru banyak yang tak setuju
    maka kalau begini kedaannya tak da la harapan
    bn nak kalah
    sabah sarawak susah nak berubah
    lagi tambah parah

    ReplyDelete
  2. Lanun bugis dah jolok duit..pakat kenyang para lebai barua dan broka

    ReplyDelete
  3. Pemimpin2 parti dlm PH x henti2 pujuk pas supaya join PH utk kalahkan umnobn. Demi utk rakyat mereka2 itu usahakan juga walaupun tahu pas xkan sertai PH. Jd nilaikan sendiri apakah gelaran yg nk diberi pada pas. Pengkhianat keadilan utk rakyat ke penjual agama?

    ReplyDelete