Saturday, January 27, 2018

Sahih ke isu ni?

Satu penyiasatan secara menyeluruh perlu dilakukan oleh Kerajaan Negeri melalui YIK bagi menentukan kesahihan kejadian ini.

Dr Fadli selaku Exco yang bertanggung jawab kepada YIK perlu segera bertindak bagi mengelakkan ISLAM yang digunakan sebagai asas pemerintahan seperti terdakwa tidak tercemar dengan tindakan sebegini yang jika benar mengalahkan KOREA UTARA!

Ambo difahamkan seramai 13 orang murid yang akan mengambil STAM bagi tahun 2018 telah dipaksa menandatangani satu surat akujanji yang difahamkan BUKAN arahan rasmi dari pihak YIK. Difahamkan juga,Ibubapa murid-murid yang terlibat telah menghubungi YIK dan diberitahu:-

YIK tidak pernah mengeluarkan arahan untuk aku janji seperti itu diwujudkan dan YIK tidak bertanggungjawab!

Apa Kesalahan seramai 13 murid-murid tingkatan 6 ini yang bakal menduduki STAM bagi tahun 2018?

Murid-murid ini telah diarahkan menghafal ayat 1 hingga 30 surah Al-Faathir yang kemudiannya murid-murid ini telah gagal untuk fasih/ingat ayat-ayat tersebut. Atas kesalahan ini mereka telah diPECAT dari MAAHAD MUHAMMADI PEREMPUAN JALAN MERBAU KOTA BHARU,KELANTAN.

Difahamkan tindakan ini diambil kononnya untuk menjaga nama sekolah tersebut agar dilihat BIJAK BELAKA!

Difahamkan usaha menemui Mudir yang mengeluarkan arahan berkenaan gagal kerana kerap kali TIADA sewaktu ibubapa datang untuk mendapatkan penjelasan. Mudir ini yang juga BIN DAUD dikatakan salah seorang bakal calon bagi PAS di Kelantan pada PRU 18!

Apa yang menjadi kemusykilan dan pertikaian?:-

1. Murid ini dipaksa menandatangani akujanji TUKAR sekolah tanpa pengetahuan ibubapa dan pihak sekolah gagal mengemukakan pekeliling yang mengesahkan peraturan itu datangnya dari YIK!

2. Segala yuran-yuran yang telah dibayar telah gagal dikembalikan dengan alasan ianya HANGUS dan diberi alasan NASIBLAH!

3. Apa fungsi sebenarnya sekolah ini? Tidakkah sesebuah sekolah adalah tempat murid belajar dan diajar? Jika kegagalan hafalan diletakkan kesalahannya kepada murid-murid ini sahaja,mana tanggungjawab sekolah yang gagal mendidik mereka agar secerdik yang lain?

4. Apakah peraturan menyimpan wang yuran murid-murid yang dibuang ini HUKUMNYA halal digunakan oleh pihak sekolah setelah mereka DIBERHENTIKAN?

Kesemua hal yang dinyatakan ini memerlukan penjelasan dan penyiasatan yang teliti agar kesahihan penganiayaan ini dibuktikan sebagai BENAR ATAU TIDAK. Lebih mengecewakan lagi, difahamkan juga yang anak-anak kepada mereka yang ada KABEL BESAR tidak diambil tindakan yang sama sungguhpun kesalahan yang sama berlaku kepada murid tersebut

SEMOGA KATA-KATA HJ HADI YANG MENGHARAPKAN BUKAN POLITIK YANG DIGUNAKAN PADA TEMPAT YANG TIDAK SEPATUTNYA BOLEH DIBUKTIKAN OLEH PIHAK PENYIASAT YIK JIKA SIASATAN DIBUAT!

DR FADLI...DO SOMETHING,KESAHIHAN KENYATAAN INI HANYA BOLEH DISAHKAN MELALUI SIASATAN YANG PERLU DILAKUKAN!

-  Koboi Malaya via whatsapp

No comments:

Post a Comment