Tuesday, August 22, 2017

SPRM kata: Isa Samad adalah suspek, bukannya saksi

Isa Samad Bukan Saksi, Tetapi Suspek - SPRM
mStar - Diterbitkan: Isnin, 21 Ogos 2017 7:09 PM
PUTRAJAYA: Bekas Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad adalah seorang suspek kes yang disiasat ketika ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Azam Baki berkata, apabila seseorang itu ditahan reman, bermakna individu terlibat disiasat.

"Tentunya dia seorang suspek. Jika seseorang itu ditahan, individu itu dianggap suspek," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis Ikrar Bebas Rasuah Kementerian Luar di sini, Isnin.

Beliau berkata demikian bagi mengulas dakwaan bahawa Isa adalah saksi kes berkaitan pembelian hotel oleh Felda Investment Corporation (FIC) di London dan Kuching.

Pada Ahad, peguam Isa, Datuk Khairul Anwar Rahman berkata, anak guamnya bukan suspek kes itu bagaimanapun dipanggil untuk membantu siasatan.

Isa ditahan pada Selasa lalu dan dibebaskan selepas tamat tempoh tahanan reman pada Ahad.

SPRM menyiasat pembelian hotel oleh FIC iaitu Hotel Grand Plaza Kensington, London dan Hotel Merdeka Palace di Kuching yang dikatakan melebihi nilai pasaran.

2 comments:

  1. Ini wayang sprm. Zaman pak lah kasitah gadam didakwa tp lepas. Bos air sabah bilo nk dakwa? Latif bandi bilo nk dakwa. Ni kes hi profil. Ni semua wayang umno bn

    ReplyDelete
  2. Dia bukan saksi. Saspek pun bukan. Dia adalah se ekor ulamak ugama amno. Kah kah kah.

    ReplyDelete