Friday, March 23, 2018

Cerita Nik Abduh dan audionya terima duit UMNO: Betulkah pendirian dia ni?

FRIDAY, MARCH 23, 2018
Saya tidak akan saman kerana ingin mengumpul pahala

Berikut adalah beberapa komentar daripada beberapa fesbuker terhadap sikap Nik Abduh yang hingga kini sekadar menafikan bahawa suara dalam rakaman audio yang mendedahkan Hj Hadi dan dia sendiri telah menerima wang Umno, bukan suaranya.
Terbaru, Nik Abduh yang menganggap rakaman audio itu adalah fitnah kerana orang boleh meniru suaranya.... dan dia cuba membandingkan kesnya adalah seperti rakaman vdo DS Anwar Ibrahim...

Nik Abduh yang cuba menegakan benang basahnya ternyata kantoi .... Nampak sangat otaknya kecik macam anak burung....

Migdad Zakaria :

Alahaiii....Nik Beduh nak samakan kisah audio suara yg dikatakan src suara dia dgn video fitnah seks Anwar? Jauh beza langit dan bumi, ostat Beduh weyy....

Video yg dikatakan Anwar tu merupakan tuduhan berkaitan zina. Apabila tuduhan zina, Anwar menafikan, maka si menuduh perlu datangkan 4 saksi. Itu saja satu2 cara penyelesaian ikut Islam. Liwat pun sama. 

Sedangkan audio yg dikatakan suara Nik Beduh makan duit Umno itu, itu bukannya tuduhan zina. Nik Beduh menafikan suara dia, tapi Nik Beduh tidak buat laporan Polis mahupun tindakan saman ke atas sesiapa pun.

Berbeza dgn Anwar menafikan bahkan beliau juga buat laporan Polis ke atas pihak yg menuduhnya.

Anwar juga lawan fitnah tersebut hingga ke mahkamah termasuk ke mahkamah syariah atas tuduhan Qazaf. Ertinya, beliau lawan setakat mana boleh dan upaya melawannya. Bukan sekadar menafikan mcm Nik Beduh. 

Jadi, contoh yg dibawa oleh Nik Beduh tidak releven langsung kerana kes pun jauh bezanya, dan cara Nik Beduh untuk bersihkan dirinya pun jauh beza dgn cara Anwar membersihkan dirinya.

Jangan la sekadar kata elok berdiam diri untuk kumpul pahala.....

Komen Ipoh Mali :

Nik Abduh punya nak cover yang Hudud takda dalam manifesto PAS.. disamakan dengan kewajipan Solat, Zakat dan Haji.. ni lah masalah.. antara kebodohan kebanyakan agamawan PAS, tidak faham antara kewajipan sebagai seorang muslim dan Ijtihad dan kewajipan pemerintah.. tak tahu Hudud itu masuk dalam rukun Islam ker berapa..

Tak pernah lagi aku dengar dalam mana2 negara Islam..Sejarah Islam.. kewajipan Solat, Zakat dan Haji perlu dibawa ke Parlimen dan diwajibkan pemerintah. diperbahaskan di parlimen.. dan bukan menjadi tugas ahli Parlimen untuk mewajibkan Solat, Zakat dan Haji , dan kewajipannya perlu dibawa ke parlimen.. tak perlu akta untuk Solat..itulah Deen.. cara Hidup..

Soal Solat, Haji dan Zakat tu dah ada dalam Kitab Fiqh, dalam perlaksanaan Solat, Zakat dan haji pun Ulama Mazhab berbeza padangan, apa lagi perlaksanaan Undang2 Syariah..

Parlimen tempat membuat Undang2..Ahli Parlimen dalam bahas lainnya adalah law maker.. Pembuat Undang2..

Hudud ini dasar dan sebahagian dari perlembagaan.. sama seperti kewajipan GST, GST ni adalah Undang2 percukaian.. nak laksana GST kena bawa ke Parlimen.  Kita boleh tolak atau tidak..sama dengan akta hasutan.. kita boleh tolak atau tidak..

Begitu juga lah dengan Hudud, ia sebahagian dari undang2, jadi jika kamu serius mahu laksanakan.. jadi buat lah tawaran kepada rakyat..

Tawarkan kepada rakyat yg Hudud PAS tu dah berjaya cegah jenayah, Zina dan masalah sosial di kelantan..walaupun hakikatnya jenayah dan masalah sosial Kelantan ia lebih teruk dari negeri2 lain dan negara Kafir..

Kebajikan pun ada dalam Quran.. tapi kebajikan itu perlu ditawarkan..takkan bila berkebajikan itu ada dalam Quran , tak perlu ditawar dalam Manifesto..

Entah kenapa begitu teruk kefahaman depa dalam Agama, apalagi dalam soal pemerintahan Negara.. Ini Susah bila Lebai Khawarij dibawa masuk kedalam Politik.. merosakkan negara.

Teringat aku.. ahli Parlimen Parti Nour Salafi di Mesir.. ketika Morsi yg memimpin FJP menang Pilihanraya Presiden, menjadi Presiden Mesir.. Morsi sibuk nak bawa agenda ekonomi mesir.. memulih kan Politik Mesir.

Depa sibuk suruh Morsi gubal perlembagaan dengan meletak kan Syariah dalam perlembagaan.. dalam Parlimen orang dok bahas isu rakyat.. Depa bangun Azan dalam parlimen nak bagi tahu masuk waktu Solat.. sehingga ditegur Ulama dan Speaker Dewan.. Begitulah PAS Hari ini.. :)

Komen Zubadi Sudin:

Hg tgk dan dengaq video dia jual agama nak bg alasan jgn percaya tu suara dia?? Sedap jer dia jual agama depa PENYEMBAH Tolol...pakat nganga...hahaha...panjang aku komen kat wall Ustaz Miqdad Zakaria smlm....Tgk di bawah...

MENTAL PREPARATION BG PENYEMBAH SUPAYA PERCAYA SUARA DITIRU?

Belum pun terbukti dgn analisa. Apa lebai nak kelentong? Mendidih aku tgk Nicky Doh dgn konfidennya menipu PENYEMBAH dgn mempergunakan agama. Pergggghh....untungnya perdagangkan agama ni ye?

Awal2 lg dia kata konon org bleh tiru suara dia 101%?? (Takut dianalisa suara ke?) Waaaaah....hebat lebai ni faham kaedah saintifik? Dia nak kelentong apa?

Setiap wave, gelombang atau frequency suara Allah jdkan unik berbeza diantara satu sama lain. Peti atau kotak suara kita unik tak mgkin akan sama, Voice Chords kita berbeza walaupun kita adik beradik. Masukkan dlm komputer dia boleh analyse dgn tunjuk kita graph.

Suara keluar atas pelbagai kombinasi muscle, frequency, kelajuan atau velocity udara yg berbeza bergntg kpd kekuatan paru2 dan besar rongga tekak. Byk lagi meskipun ia bleh ditiru tapi PITCH dan FREQUENCY tetap berbeza. Pendengaran kita sukar membezakannya tapi kaedah saintifik mampu synthesize, juga mampu pecahkan code nya.

Pandai lebai berselindung di sebalik syarak?? Konon bila dia nafi kira tak bleh dah percaya?? Maksud halusnya...Allah tak bg percaya??

Dijadikan pulak video fitnah DSAI yg terbukti fake itu sbgai cth dan konon MSU PA$ tak bagi percaya? Kepala torak lebai (mind my language)!! Yg setiap hari PENYEMBAH dok ejek2 DSAI liwat tu apa dia lebai?

Sewenang2nya depa terlibat dgn dosa Qazaf lebai ada tegur?? Dahsyat puak Khawarij Takfiri ni...nama Allah pun depa juai?? Puuii..!!!

Sorry...aku rasa mcm nak maki jer si Nicky Doh nih. - Zus Din

Catatan Oleh Alhusseyn Alhusseyn pada 8:00 am 

4 comments:

  1. Hudud
    kewajipan pemerintah negara islam laksanakan
    mana boleh tolak
    ynag tak mau hudud ni kapir
    kalau ornag islam nak jadi kapir boleh tolak
    bukan susah sanagt pun

    ReplyDelete
  2. Dlm dunia berapa negara yg jalan hudud? Saudi iran brunai kelantan? Mb mad yakob kata nk resign jika tk boleh laksana hudud pada 2015. Bilo resign? Aduhh lebai pas sembang boleh. Ada degree shariah dah kira timb. Murshidul am. Hahaha

    ReplyDelete
  3. Nik bodoh. Kalo saman pahalo boleh hilang ko? Hari2 solat yakin boleh pahalo ko? Ni lah tahap pikiran ajk pas undi tertinggi dlm senarai chai. Kalo lagu tu tk payah ada hakim dan mahkamah lah. Orang pukul kita boleh pahalo. Org fitnah kita boleh pahalo. Aduhai beduh bodoh. Kasian arwah tok guru nik aziz
    . Punya anak takdak maruah harga diri. Bacul.

    ReplyDelete